Capital lanceert project in Brussel om een brug te slaan tussen jeugdwerkloosheid en personeelstekort in horeca & hospitality sector

Capital vzw, een Brusselse organisatie die zich inzet voor de persoonlijke en professionele ontwikkeling van jongeren, lanceert met partners Alken-Maes, Coca-Cola Europacific Partners (CCEP), Duvel Moortgat en Field & Concept het ME-N-U (uitgesproken als Me And You) project. Met dat project willen ze jongeren in Brussel warm maken voor een job in de horeca & hospitality sector en hen ondersteunen bij het vinden van werk. [video]

Met dit project richten de initiatiefnemers zich heel concreet op zogenaamde NEET-jongeren. NEET staat voor Not in Education, Employment or Training. Vaak zijn deze jongeren niet ingeschreven of bekend bij de arbeidsbemiddelingsorganisaties zoals Actiris in Brussel. Daardoor staan ze volledig buitenspel op de arbeidsmarkt.

Door middel van een zes-stappenplan, bestaande uit onder andere een individuele assessment, bootcamp, certificatie en mentoring door de partnerbedrijven, wil ME-N-U jongeren begeleiden richting tewerkstelling.

Hassan Al Hilou, oprichter van Capital: “Meer dan ooit moeten we samenwerken met bedrijven om de grote maatschappelijke uitdagingen aan te pakken, zoals jeugdwerkloosheid, die in Brussel op 28% (bron) ligt. Met ME-N-U bieden we een oplossing op maat van de hospitalitysector, in het voordeel van jongeren.” 

Carl Lescroart, Country Director van CCEP in België en Luxemburg, vertelt: “Dit project sluit perfect aan bij onze toewijding om talent te koesteren en kansen te creëren voor iedereen. De ambitie in ons duurzaamheidsplan (This Is Forward) is immers om tegen 2030 15.000 mensen in België en Luxemburg te helpen in hun zoektocht naar een job. Daarom zijn we enthousiast om bij te dragen aan de groei en ontwikkeling van deze jongeren in Brussel. ​ Tegelijkertijd zien we dat onze klanten in de horeca & hospitality sector vaak op zoek zijn naar werknemers. ​ Als we dit goed doen, kunnen we dus een echte win-win realiseren.”

Marc Josephus Jitta, Managing Director Alken-Maes: “Horeca en bier staan voor verbinding, ongeacht je afkomst of wat dan ook. Samen met Capital, CCEP en de overige partners introduceren we een nieuwe generatie in die wondere wereld. En onderweg hoop ik minstens zo veel te leren van de deelnemers als zij van mij.

Op langere termijn is het de bedoeling om dit project naar heel België uit te breiden, om zo ook in de rest van het land deze jongeren uit hun arbeidsmarktisolement te halen, alsook een oplossing aan te reiken voor het personeelstekort in de horeca & hospitality sector.

 

Share

Latest News

Website preview
Alken-Maes leidt Heinekens grootste brouwtalenten op in België
25 brouwers uit 17 landen ontdekken Belgische biercultuur en brouwtechnieken
alkenmaes.talkie.be
Website preview
Maes Pils en Flanders Classics vieren de koers met een nieuw design 
Gloednieuw glas en limited edition blik brengen de voorjaarsklassiekers tot leven 
alkenmaes.talkie.be
Website preview

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Alkenmaes

Alken-Maes is de innovatieve gamechanger op de Belgische bier- en cidermarkt en steunt daarvoor op sterke pilaren: de brouwerijen Cristal in Alken en Mort Subite in Kobbegem, Cidrerie Stassen in Aubel en Mouterij Albert in Puurs-Sint-Amands. Met bieren zoals Cristal, Desperados, Maes, Grimbergen, Hapkin en Affligem en ciders zoals Strongbow en Stassen bezit Alken-Maes een brede merkenportefeuille.