Maes Pils en Flanders Classics vieren de koers met een nieuw design 

Gloednieuw glas en limited edition blik brengen de voorjaarsklassiekers tot leven 

Maes en Flanders Classics slaan in 2025 de handen in elkaar voor een samenwerking die het hele jaar door de koers viert. Van de iconische Vlaamse voorjaarsklassiekers tot cyclocross en andere wielermomenten: waar vrienden samenkomen, is Maes nooit ver weg. Speciaal voor deze samenwerking ontwierp illustrator Domien Delforge, ook bekend als Studio Stoutpoep, een limited edition Maes-bierblik volledig in het teken van de ambiance rond de koers. Daarnaast introduceert Maes ook het ‘maten-glas’ (25 cl) als ode aan de vriendschap, dat het huidige ‘boerke’ vervangt en de komende drie jaar een vaste waarde wordt. 

Op de maten van de koers

Elke koers heeft haar helden. De renners, ja. Maar ook de supporters. De flandriens in de berm. De roepende, zingende, gepassioneerde maten die de renners naar de meet schreeuwen. Dat gevoel – die vriendschap, passie en ambiance – zit in elk detail van dit Maes design. Illustrator Domien Delforge (Studio Stoutpoep) zette zijn typerende stijl in om het koersgevoel te vereeuwigen. Humor, herkenbare taferelen, en vooral: de warme sfeer die je alleen bij onze Vlaamse voorjaarsklassiekers vindt. 

"Koers is meer dan fietsen. Het is beleving. Het is samen zijn met vrienden. Ik wilde dat typische koersgevoel vastleggen – de spanning, de euforie en de supporters die samen genieten van een frisse pint Maes,” zegt Vlaamse illustrator Domien Delforge. “Ik ben blij dat ik met Maes kon samenwerken om dit gevoel op een creatieve manier tot leven te brengen. Hun focus op vriendschap en samen genieten sluit perfect aan bij wat koers zo uniek maakt.” 

Een glas op de vriendschap

Het blik is een tijdelijke ode aan de koers, maar het nieuwe glas blijft. Dit glas vervangt het gekende ‘boerke’-glas en wordt de komende jaren dé manier om Maes te schenken. Het moderne design met een knipoog naar verschillende vriendschapsmomenten is niet alleen een collectors item, maar ook een glas dat je met je maten kan heffen. 

"Bij Maes draait alles om échte momenten," zegt Etienne Bachellier, Marketing Director bij Alken-Maes. "Geen show, geen gedoe. Gewoon jij en je maten, een frisse pint en de koers. Dat is de sfeer die we met het nieuwe design wilden vatten. Met dit blik brengen we die beleving tot in de handen van de supporters. Maes is het bier van de maten van de koers - van zij die door weer en wind langs het parcours staan, tot zij die thuis of op café samen de finale beleven. Samen met Flanders Classics kijken we uit naar het nieuwe wielerseizoen, waar koers en vriendschap opnieuw hand in hand gaan.” 

Limited edition zolang de voorraad strekt

Deze Maes limited edition blikken zijn tijdelijk verkrijgbaar tijdens het seizoen van de voorjaarsklassiekers. Zorg dat je er op tijd bent. Want voor je het weet, is de laatste kasseistrook gepasseerd. 

Download hier de beelden in hoge resolutie

Voor meer informatie of interviews, contacteer:
WALKIE TALKIE - ALKENMAES@TALKIE.BE
Nathan Vanderbauwhede I 0474 08 89 84
Johannes Huysmans I 0474 45 67 91

 

Over Maes:
Maes brengt al sinds 1880 alle maten samen met zijn verfrissende, toegankelijke pils. Gebrouwen door Alken-Maes, toonaangevend op de Belgische biermarkt, blijft het merk innoveren en zijn aanbod verbreden. Zo introduceerde Maes in 2018 zijn alcoholvrije 0.0%-variant, zodat iedereen op elk moment kan genieten van de authentieke Maes-smaak. Met een sterke portfolio, waaronder Maes Pils, Maes 0.0, Maes Radler (Citroen) 2.0% en Maes Radler 0.0% (Citroen), blijft het merk trouw aan zijn kernwaarden: vriendschap, ambiance en inclusiviteit. ​
Maten. Makkers. Maes. 
Meer info op
www.maes.be

Over Flanders Classics:
Flanders Classics organiseert met Omloop het Nieuwsblad, Dwars door Vlaanderen, Gent-Wevelgem in Flanders Fields, de Ronde van Vlaanderen, de Scheldeprijs en De Brabantse Pijl verschillende bekende voorjaarsklassiekers. Een investering in de Ronde van Zwitserland betekende een eerste internationale stap en vanaf 2025 organiseert Flanders Classics de Amstel Gold Race. Naast het wegwielrennen is het ook actief in het veldrijden als eigenaar van de Telenet Superprestige enerzijds en licentiehouder van de UCI Cyclo-cross World Cup anderzijds. 

Share

Latest News

Website preview
Alken-Maes leidt Heinekens grootste brouwtalenten op in België
25 brouwers uit 17 landen ontdekken Belgische biercultuur en brouwtechnieken
alkenmaes.talkie.be
Website preview
Capital lanceert project in Brussel om een brug te slaan tussen jeugdwerkloosheid en personeelstekort in horeca & hospitality sector
Capital vzw, een Brusselse organisatie die zich inzet voor de persoonlijke en professionele ontwikkeling van jongeren, lanceert met partners Alken-Maes, Coca-Cola Europacific Partners (CCEP), Duvel Moortgat en Field & Concept het ME-N-U (uitgesproken als Me And You) project. Met dat project willen ze jongeren in Brussel warm maken voor een job in de horeca & hospitality sector en hen ondersteunen bij het vinden van werk. [video]
alkenmaes.talkie.be
Website preview

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Alkenmaes

Alken-Maes is de innovatieve gamechanger op de Belgische bier- en cidermarkt en steunt daarvoor op sterke pilaren: de brouwerijen Cristal in Alken en Mort Subite in Kobbegem, Cidrerie Stassen in Aubel en Mouterij Albert in Puurs-Sint-Amands. Met bieren zoals Cristal, Desperados, Maes, Grimbergen, Hapkin en Affligem en ciders zoals Strongbow en Stassen bezit Alken-Maes een brede merkenportefeuille.